🏃 Avui és el Dia Mundial de l’Activitat Física!
 
➡️ Des del Club treballem cada dia amb l’objectiu i el compromís de promoure l’activitat física i hàbits de vida activa entre els rubinencs i rubinenques de totes les edats, reduint el sedentarisme, com a elements fonamentals de salut i benestar.
 
Convé mantenir-se actiu/va cada dia de l’any i disminuir el temps que es destina a les activitats sedentàries. Són molts els beneficis que té l’activitat física per millorar la salut i la qualitat de vida enfront del sedentarisme, un dels grans enemics de la nostra societat.
 
🕜 L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana acumular un mínim de 150 minuts d’activitat física d’intensitat moderada i 2 dies d’activitats d’enfortiment muscular a la setmana en persones adultes i gent gran. A més, en persones de més de 65 anys es recomana un mínim de 3 dies a la setmana d’activitats d’equilibri i força funcional.
 
👧 Pel que fa a infants i adolescents, els consells són acumular almenys 60 minuts al dia d’activitat física d’intensitat moderada a vigorosa i 3 dies per setmana d’activitats vigoroses que reforcin músculs i ossos, així com limitar el temps destinat a activitats sedentàries, especialment el temps de pantalla durant el temps lliure, i substituir-lo per activitat física de qualsevol intensitat.
 
❗️ El sedentarisme és un dels principals factors de risc de mort a nivell mundial (més de 3.000 morts a l’any estimades a Catalunya). Les persones sedentàries tenen d’un 20% a un 30% més de risc de mort en comparació amb persones actives, i mantenir un estil de vida actiu ajuda a no patir malalties cròniques com les cardiovasculars, el càncer o la diabetis, o disminuir-ne els efectes.
 
🤸‍♂️ Avui i cada dia, #moulavida!
 
#DMAF2022 #gentactiva
NECESSITES AJUDA? ET TRUQUEM